TIMEBESKRIVELSER

Vi har en variert timeplan med over 20 forskjellige gruppetimer hver uke. Her finner du en beskrivelse av hva du kan forvente på de ulike øktene våre!

SYKKELSALEN


MORGENSYKKEL Her starter vi rolig med to låter oppvarming sittende, så kroppen får komme i gang på morgenen - før vi tester oss litt mer på 3 oppvarmingslåt. Deretter 5 drag på 3 til 5 minutt med god variasjon i tempo og ulike oppgaver underveis – med 90 sekund pause mellom hvert drag. God mulighet til å ta seg skikkelig ut – eller kjøre litt roligere for de som ønsker det.

SYKKEPULS Intervallbasert sykkeltime med mål om intensitet på 85-95% HF max. Det er 90 sekunder aktiv pause på 75-80% mellom hvert intervalldrag. Lengde på hvert enkelt drag varierer fra 3-6 minutt. Musikken er stort sett inspirert av listepop!

SYKKELINTERVALL Her jobber vi igjennom 4 drag med aktiv pause imellom. Dragene blir tyngre og lengre utover timen, og byr på god variasjon der låtene tilpasser tempo og motstand. En time med energisk pop, med innslag av retro musikk og rock!

FREDAGSPULS Vi sykler oss igjennom 55 minutter med masse energi og variert musikk. Tempo, motstand og lengde på dragene varierer og følger musikken. Bli med på en aktiv start på helga!

ORDFØRERSPINN OS Sykkeltime på 55 minutter på avdelingen vår i Oshallen. Ordfører Runa tar deg med på en intervallbasert økt fylt med variert musikk og godfølelse!

STORSALEN


RYTME & PULS En trinnbasert time der energien i musikken driver oss! Variert intensitet med stort sett enkel koreografi. Hovedfokus her er bevegelsesglede!

KJERNEKRAFT En intervallbasert styrkeøkt på 45 minutter med fokus på kjernemuskulatur.

KJERNEFOKUS En morgenøkt som utfordrer hele kroppen, men hvor styrke og kontroll av kjernemuskulatur vektlegges.

BASISBALL RAW Basistime basert på funksjonell styrke med BasisBall. BasisBall Raw skal være med på å bygge opp god fysikk og har fokus på å individualisering av øvelser og nivå. Timen er enkel, men samtidig hard og utfordrende.

MORGENBASIS En morgentime med fokus på styrke av hele kroppen, med innslag av både kondisjon og bevegelighet. Intensiteten er middels og gir en god start på dagen!

STYRKE En helkroppsøkt med fokus på funskjonell styrke ved bruk av vekter, matte og egen kroppsvekt. Alle jobber i eget tempo ut i fra eget utgangspunkt, passer både nybegynnere og viderekomne!

STYRKESIRKEL En intervallbasert helkroppsøkt med innslag av styrke, utholdenhet og spenst. Varierte øvelser som tar tak i stire deler av kroppen og utfordrer på forskjellige måter. Det er totalt tre runder av alle øvelsene, 30 sekunder aktiv og 15 sekunder pause. En effektiv økt for alle!

SENIORTRIM Funksjonell trening for våre seniorer med fokus på styrke, kondisjon, balanse og bevegelighet! Vi starter med drøye 20 minutter i sykkelsalen med variert tempo og intensitet, før vi trekker inn i storsalen for styrke på hele kroppen. Timen passer for absolutt alle, uansett alder!

SENIORSIRKEL Intervallbasert trening for våre seniorer! Vi starter med 15 minutter i sykkelsalen, før vi trekker inn i storsalen for en sirkeløkt med fokus på funksjonelle øvelser. Timen passer for absolutt alle, uansett alder!

BARSELTRIM Bli med på opptrening etter fødsel! Timen passer for alle mødre med barn mellom 6 uker og 1 år, og setter fokus på å styrke kjerne og bekken. Her er det lav terskel for å møte opp - du kan ta en ammepause midt i økta eller danse med babyen til oppvarming. Hvilket utgangspunkt man har i forhold til trening etter fødsel blir også tilpasset gjennom timen.

SLYNGE Funksjonell styrke for hele kroppen ved bruk av slynge. En effektiv og utfordrende økt hvor du jobber ut i fra eget utgangspunkt!

TABATA Intervallbasert økt som setter krav til både styrke og utholdenhet i store deler av kroppen. Vi jobber oss igjennom to runder med 4 bolker, hver bolk har 8 intervaller av to øvelser - 20 sekunder aktiv og 10 sekunder pause. Alle jobber i eget tempo og ut i fra eget utgangspunkt, så timen passer for alle!

STERK MED STRIKK En helkroppsøkt med innslag av både styrke og utholdenhet ved bruk av ministrikk. Timen passer alle uavhengiv av nivå.

STERK OG SMIDIG Funksjonell trening hvor du styrer intensitet og vanskelighetsgrad selv. Vi setter fokus på styrke, stabilitet og bevegelighet i hele kroppen ved bruk av egen kroppsvekt og frivekter. Effektiv økt som passer for alle!

KRAFT Dette er en utfordrende helkroppsøkt helt uten utstyr. Alle jobber i eget tempo og styrer intensiteten selv. Passer helst for de med litt erfaring fra før, men instruktør legger tilrette for at alle kan bli med. Baseres både på AMRAP (as many rounds as possible) og EMOM (every minute on the minute).

ETTER SKOLETID Helt egen gruppetime for Aktivitetens ungdom! Dette er en intervallbasert styrketrening med fokus på treningsglede, mestring og funksjonelle øvelser. Timen blir ledet av våre ungdomsinstruktører Vilja, Marit og Erica!

RÅSTERK Baseres på AMRAP (as many rounds as possible) og er delt i tre deler. En leken og utfordrende time hvor man styrer intensiteten selv - her kan alle bli med uansett utgangspunkt!

KONDISPULS m/STYRKE En intervallbasert økt som skiller seg ut fra andre timer på planen, med innslag av både styrke og kondisjon. Her jobber vi sammen for å klare de ulike utfordringene og heier på hverandre!

1000REP En skikkelig utfordring - 10 øvelser✖️10 repetisjoner✖️10 runder! Alle jobber ut i fra eget utgangspunkt og i sitt tempo, instruktør motiverer og sørger for at alle får kjenne på mestringfølelsen!

AKTIVITETSBOKSEN


Timene i aktivitetsboksen er varierte, både når det kommer til form og innhold, men har alltid fellesnevneren funksjonell trening. Dette er en effektiv treningsform, som utfordrer flere ferdigheter i en og samme økt. Øktene er korte, men intensive, og bygger på de tre hovedelementene styrke, kondisjon og kroppsbeherskelse.

UKAS ØKT & DAGENS ØKT har nytt oppsett hver uke, og passer for alle som ønsker ei effektiv økt. Kroppen utfordres på styrke, balanse, kondisjon og spenst, men alle øvelser kan fint tilpasses den enkeltes nivå og ferdigheter. Økta er derfor passende for alle som ønsker å prøve funksjonell trening.

FREDAGSØKTA gir en leken og utfordrende start på helga! Baserer seg på det samme som de andre boksøktene med funksjonell trening i fokus.

I Aktivitetsboksen er variasjon og nytteverdi to sterke visjoner, og derfor er ingen økt akkurat lik. Arbeidsperioden kan variere fra noen sekunder til 30 minutter, og ha ulike tekniske vanskelighetsgrader. Målet er å bidra til å skape sterke og funksjonelle kropper, som gjør hverdagen bedre for den enkelte.

Aktiviteten Treningssenter

FULL FRIHET - INGEN BINDINGSTID!

Bli medlem